Ce relevanta are pentru SEO faptul ca aparem prin ziare/site-uri de stiri?

Are foarte mare relevanta, din multe puncte de vedere. In fapt, este esenta optimizarii.

Conteaza,

  • daca stirile (comunicatele) sunt optimizate pentru anumite cuvinte cheie
  • daca aparitiile sunt platite sau, dimpotriva, sunt organice, adica preluate pentru ca asa a cosiderat editorul, deoarece reprezinta continut de calitate si relevant pentru audienta lor.

Este preferabila cea de-a 2-a varianta, in vreme ce prima este tot mai pasibila a fi amendata de catre Google. Dar, pentru a fi preluate organic, comunicatele de presa trebuie gandite ceva mai mult, iar campania de PR conceputa astfel incat sa reprezinte interes public, nu doar interesul unei companii de a-si face cunoscute produsele;

Mai conteaza si unde, adica exact in ce pagina a ziarului/publicatiei este publicata stirea respectiva: mai exact, fiecare pagina web, respectiv fiecare domeniu din internet au o anumita Autoritate. Acest metric determina "greutatea" / importanta care se transfera catre site-ul spre care se face trimitere pentru detalii (in cazul de fata site-ul tau). Legat de asta, evident trebuie negociat intotdeauna link catre siteultau.ro

Este important daca articolul se pastreaza pe site, fie si intr-o arhiva, sau se sterge dupa un timp; iar daca se muta pe alta  pagina, linkul vechi sa fie  redirectionat catre noua pagina.

Extrem de mult conteaza anchor textul, adica textul pe care se pune linkul catre site-ul tau; una e sa fie pe [NumeleFirmeiTale] si alta e sa fie pe "fraza cheie care te intereseaza pe tine"

Mai conteaza foarte mult daca un material de presa, oriunde ar fi el publicat, este de interes pentru cititori. Pentru asta, Google masoara Nr-ul de Share-uri, Nr de Comentarii, Nr de Like-uri (in FB, Google+, Twitter).

Apoi, partea de localizare: Google furnizeaza rezultate extrem de personalizate, personalizare in care componenta de localizare geografica (adica unde te afli, dupa IP, exact atunci cand interoghezi google) joaca un rol major. De aceea, aparitiile in ziare locale trebuie sa tina cont de asta.

Mai sunt multe alte corelari intre SEO si Relatii Publice (PR), inclusiv legat de retelele sociale, la care multi antreprenori sunt reticenti, dar fara de care nu se (mai) poate.

Pentru a simti ca investitiile in PR produc efecte pozitive in optimizarea site-ului este nevoie de coordonare intre echipa de PR si cea de SEO. La noi se tine cont de acest detaliu important.

Tu cum masori efectul investitiilor de PR?