Optimizarea Site-ului pentru Motoare de Cautare (SEO)

Optimizarea pentru motoarele de cautare – Search Engine Optimization – este numita prescurtat SEO. Aceeasi prescurtare o vei intalni adesea pentru a desemna persoanele care se ocupa de optimizare pentru motoarele de cautare, profesionisti a caror ocupatie este pregatirea site-ului tau pentru a obtine cea mai buna pozitie in aceste motoare. Importanta unui astfel de Consultant SEO a crescut foarte mult in ultimii ani, pentru ca oricine are un site a inteles cat de important este sa-si distinga prezenta online de cea a competitorilor sai. 

Optimizarea pentru motoarele de cautare este foarte importanta atat pentru compania ta cat si pentru succesul site-ului tau. Crearea unui site pentru compania ta este doar inceputul – nu conteaza cat de stralucitor si inovator este acesta. Daca nimeni nu il poate gasi, atunci website-ul tau nu va face posibila recuperarea investitiei facute (ceea ce, de fapt, astepti de la el). O buna strategie de optimizare pentru motoarele de cautare nu numai ca va obtine o pozitie buna pentru site-ul tau in motoarele de cautare, dar va face si ca website-ul tau sa beneficieze de un continut convingator si de puternice strategii de marketing care vor atrage cautatorii ocazionali catre el.

Este foarte important sa fie inteleasa diferenta intre inregistrarea in directoare si optimizarea pentru aceste motoare. Inregistarea este doar o componenta a optimizarii si consta numai in a trimite adresa site-ului pentru ca acesta sa fie indexat si inclus alaturi de sute sau mii de alte site-uri, eventual intr-o categorie care sa-l defineasca. Nu include nici o analiza a cuvintelor cheie de cautare, nici utilizarea corecta a meta tag-urilor si nici strategii la care sa raspunda motoarele de cautare; si, cu atat mai putin, sunt incluse activitati de scriere profesionala a textelor (Copywriting) sau de construire a unui continut convingator care sa transforme (Conversie) vizitatorii in clienti. Oricine poate folosi un program ieftin pentru a trimite in masa cereri de indexare, dar ce beneficii ar putea aduce aceasta site-ului daca va fi listat la pozitia 1.356 din 20.000 de rezultate. Singurul lucru obtinut cu certitudine din activitatea de inscriere in masa este asigurarea ca adresa de e-mail pe care ai comunicat-o va ajunge pe foarte multe liste de SPAM, deoarece multe dintre cele 500 de „motoare de cautare” nu sunt decat companii care alcatuiesc si vand liste de adrese. 

O buna optimizare pentru motoarele de cautare este o combinatie de arta si stiinta. Aceasta necesita intelegerea cerintelor tehnice ale motoarelor de cautare, fiecare dintre ele folosind un algoritm diferit pentru indexare. Apoi, sunt necesare cunostinte solide de marketing pentru a crea un continut convingator si strategii de marketing inovatoare care sa asigure transformarea bunei pozitii obtinute in motoarele de cautare, intr-un numar mare de vizitatori care intra pe site. In fine, necesita o imensa rabdare si atentie acordata detaliilor pentru a putea lua in calcul toate variabilele diferite care intervin in crearea unei strategii de succes. 

A cumpara un website fara optimizare pentru motoarele de cautare e ca si cum ai cheltui tot bugetul pentru crearea unui spot publicitar si nu ti-ar mai ramane bani pentru achizitionarea de spatiu de emisie la televiziune, pentru a arata lumii reclama respectiva.

Optimizarea Site-ului pentru Motoare de Cautare (SEO)

Probabil nu este prea tare afirmatia ca industria noastra are o dificultate majora in a explica, atat costul acestor servicii SEO si constructia acestuia, cat si ce primeste Clientul in schimbul investitiei in optimizarea unui site (adica livrabilele).

citeste mai mult

1. Raportul dintre Frazele cheie Non-branded vs.branded

a) Segmentul de trafic provenit din fraze de cautare de brand (numele firmei, al producatorilor pe care ii vinde sau sub-branduri in cadrul firmei, numelele owner-ilor, samd) raportat la segmentul de trafic venit din fraze non-brand, adica generice.

b) Este important Mixul de termeni de cautare Brand vs Non-Brand - O varietate nefiresc de mare a termenilor de cautare de brand poate indica o mai slaba cunoastere a brandului respectiv.

citeste mai mult

Acest subiect al optimizarii unui site este, in mod inevitabil, destul de tehnic. Incercam sa-l prezentam intr-o maniera si un limbaj de business, cat mai putin tehnic.

Primul lucru cu care, in opinia noastra, trebuie sa inceapa nu doar procesul SEO, ci orice business online, este: 

1. Cercetarea & Analiza de Cuvinte Cheie (Keywords Research)

citeste mai mult

Asa cum am explicat, optimizarea unui site este laborioasa si costisitoare, aproape pentru orice site. Pentru ca aceasta investitie sa-si arate roadele mai repede este nevoie ca antreprenorul acelei afaceri sa urmeze macar o parte dintre urmatoarele recomandari:

citeste mai mult